Tio steg från vision till handlingsplan
Boken är en inspirationskälla och konkret guide till hur företag steg för steg kan bygga, inte bara sitt varumärke, utan sitt goda varumärke. Förr handlade det om att hitta sin Unique Selling Point, sin USP. Idag ser verkligheten annorlunda ut, människor röstar nämligen med hjärtat och väljer de företag som bryr sig på riktigt. Det gäller därför att hitta sin SSP (Sustainable Selling Point), och inte bara låta de vara vackra ord utan låta löftet genomsyra hela företagets affärsmodell.
I modellen 5Vtill5P visar Pia Anderson hur företag i tio steg kan arbeta med varumärkes- och affärsutveckling, hållbarhet och digitalisering, i en och samma process. I boken varvas genomgående fakta och exempel med konkreta övningar och tips.
Hitta ert säljande budskap
Allt du gör och säger - varje dag, året runt - bygger företagets varumärke. Antingen väljer du att bygga varumärket medvetet eller så sker det omedvetet. Vad väljer du? frågar författaren Pia Anderson i boken Bygg ditt varumärke själv.
Vill du hitta ditt unika, säljande budskap? Vill du stå stadigt i presentationen av ditt företag? Vill du bli vald före alla andra?
När du har svaren på 5V, roten till ditt varumärke (Vision, vad, vem, varför, värderingar), är det mycket enklare att marknadsföra dig oavsett forum. "Bygg ditt varumärke själv" är en utbildande workshopsbok skriven till dig som vill bygga ditt varumärke själv.
PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOnBpYUA1dnRpbGw1cC5zZSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5CZXN0w6RsbCBib2tlbjwvYT4=